Naar Zabaldika

1 september 2015 - Cizur Menor, Spanje

Vanaf Zubiri is de route naar Pamplona niet erg heuvelachtig . Ik was echter erg moe en ik wilde niet doorlopen naar Pamplona . Ik vertrok met Bernadette en Elisabeth. We trekken al bijna een week met elkaar op. Het zijn twee vriendinnen en zij komen uit Parijs, we hebben al leuke momenten samen beleefd . Ze spreken geen woord Engels en met al de Engelstalige mensen hier en route moet ik soms als intermediair heen en weer vertalen .Bij het dorpje Zabaldika hebben we afscheid genomen. Zij gingen verder , ik ging naar de herberg van de Congregatie van de Zusters van het Heilig Hart. De herberg staat naast een kerk met een zeer verrassend interieur. Er zijn nog vier zusters , alle vier bejaard. Zij worden geholpen door Amerikaanse of Canadeze vrijwilligers. De volgende keer schrijf ik meer over deze bijzondere plek.

1. Gerva:
    1 september 2015
    Tjonge wat gaat dat toch vlug. Al een week onderweg. Heb je een rustdag genomen?? Goed idee. Alhoewel......een rustdag.....niet voor je handen. Zoveel je geschreven hebt. Heel erg mooi om te lezen. Dank je wel. Veel liefs en een dikke tút.
  2. Yfke:
    1 september 2015
    Wat mooi Marijke!
    Zoals jij schrijft en ik lees, ik zie het zo voor mij ! Dankjewel !!
  3. Ingeborg:
    2 september 2015
    Hee MARIJKE!!! Wat ben jij goed bezig zeg; al dat wandelen en dan ook nog zo boeiend schrijven!! Goed hoor, erg leuk om je zo te kunnen volgen, je zou haast zelf zin krijgen om te gaan lopen. Heel veel plezier, ik hou je in de gaten :)
    Lieve groeten Ingeborg
  4. Mieke:
    Go Marijke, GO!
  5. Joan Bakrude:
    2 september 2015
    Zo leuk je verhalen en wat ben je een KANJER!! Dit doen en je vaak afvragen waar ben ik mee bezig.....nou je weet het gewoon en je doet het gewoon.
    Geniet van de mooie dingen om je heen en de mensen. Neem je rust als je denkt dat het nodig is.
    Dikke brassa voor jou.
  6. Carla van Paassen:
    2 september 2015
    Hey Marijke. Wat ben je al een eind op weg zeg. Leuk zo mee te kunnen lezen. Klinkt wel zwaar zo bergje op bergje af. "lekker" in het zonnetje. Zet 'm op. Wel fijn dat je toch niet altijd alleen hoeft te lopen. Gaat het meestal toch wat makkelijker. Succes.
  7. Feija:
    3 september 2015
    Wat een mooie en intensieve reis. Leuk om je verhalen te lezen.