In Granon en verder

14 september 2015 - Burgos, Spanje

Vauit Santo Domingo de la Calzada liep ik naar Granon, waar ik overnacht heb in de San Juan Bautista Albergue , die hoort bij de gelijknamige kerk. Ik liep samen met Jorg, die erg veel last van zijn voeten had. In de Albergue aangekomen werd ik hartelijk welkom geheten door de drie hospitalero's, vrijwilligers uit Spanje, de U.S.A en Italië. Ik kreeg een plaatsje in de kerk op een matras, maar dat deerde mij niet, want het was er reuze gezellig . Helpen met het avondeten klaarmaken, eten, afwassen:  iedereen was vrolijk! En slapen doe ik toch wel, na zo'n 6 a 7 uur lopen , slaap ik als een roosje.

Na een korte tocht naar Belorado , het was erg saai, ben ik daar gebleven bij de Santa Mariakerk . Ik kreeg een bovenbed , een andere Amerikaanse vrouw ook . We hebben beiden even geoefend met het op - en afstappen, dat werden we erg vrolijk van.  Op de onderbeddden lagen twee oudere heren uit Spanje en Portugal, en wij hadden niet zoveel zin om midden in de nacht met onze voeten op hun gezicht te trappen. s'Avonds gingen we met een heel stel naar het dorp om te eten. Zo langzamerhand leer ik steeds meer mensen kennen. Velen lopen  ongeveer hetzelfde stuk als ik.

In  Villafranca Montes de Oca waren we weer met z' n allen in de Albergue Municipal . s'Avonds een feest met muziek en de volgende dag processie met het beeld van de plaatselijke heilige. Met een heel stel zaten we te wachten op de bus naar Burgos. Er kwam een man langs met een krat pruimen en we mochten ervan nemen zoveel als we wilden! Voor de pelegrino's.

1. Els:
    Dag Marijke,

Wat een mooie verhalen en foto's! En wat een zware inspanningen moet je geregeld leveren onderweg. Het moet wel bijzonder zijn om al die verschillende mensen te ontmoeten; zoveel verschillende mensen die toch allemaal door het maken van de pelgrimstocht zijn gegrepen.Ik wens je toe dat de tocht je veel goed zal doen en een bron van inspiratie zal zijn. Blijf wel!

Els
  2. Gerva:
    14 september 2015
    Wat bijzonder deze tocht. Schitterend dat je zoveel mensen ontmoet en met hen optrekt. En wij het maar spannend vinden (in 1e instantie) dat je alleen deze tocht ging maken. Er gaan velen met jouw mee. Is het dan niet in het echt, dan is het wel in gedachten.

Liefs en een dikke tút, Gerva
  3. Fiet:
    14 september 2015
    Dag Marijke, Als je in Burgos tijd en puf heb, ga dan naar Monasterio de las Huelgas. Het ligt in het zuid-westen van de stad zelf. Je kunt er met de bus komen. Het was vroeger een heel rijk vrouwenklooster. Er zijn rondleidingen door de schitterende gangen en zalen. Je kunt één muziekpagina zien van de Codex Huelgas. Bon Camino.
  4. Jeltje Lijnberg:
    15 september 2015
    joepie, dat gaat lekker, zozieje, je bent niet alleen. ga zo door Marijke, lopen lopen and have fun. zal wel bij jou ook regenen deze dagen ? Hier stort het geregeld de wolken uit en zijn er prachtige regenbogen te zien. Ultreya, knuf van Jeltje.
  5. Heleen:
    16 september 2015
    Mooie verhalen en foto's Marijke. Wat ziet zo'n kerkje er gezellig uit met al die bedden. Bijzonder ook. Leuk dat je steeds weer met andere mensen loopt en optrekt. Als ik zo je verhalen lees, denk ik dat je echt geniet van je tocht. Dat is mooi. Genieten van de omgeving en de mensen die je ontmoet. Liefs.