Nog 140 km .

6 oktober 2015 - Fonfría, Spanje

Beste lezers,

Ik ben Galicië en dat is niet voor niets erg groen. Het regent hier al drie dagen pijpenstelen , echt niet fijn. Het landschap is waarschijnlijk heel mooi , maar ik zie er niet zo veel van , want ik heb mijzelf goed ingepakt , maar ondanks dat ben ik al een paar keer drijfnat bij een herberg aangekomen . Gelukkig zijn sommige zo prettig dat  snel alle ellende vergeten is . In Ruitelan was het lekker warm en het eten was ook heerlijk. Iedereen was in opperbeste stemming .  De volgende dag vertrok ik weer in de stromende regen bergopwaarts door een bos met kastanje- en notenbomen. Het klimmen viel mij erg tegen , omdat het pad ook erg modderig en glibberig was en er een harde wind stond. In de kleine dorpjes stonden de deuren van de kerken wijd open en daar ging ik maar even naar binnen om uit te rusten. En af en toe maar een bar in om koffie te drinken. Die koffie is meestal heerlijk. Eindelijk kwam ik aan in het plaatsje O Cebreiro en ook daar stond de kerkdeur uitnodigend open. De Santa Maria Real is een van de oudste kerken op de route, in de 9e eeuw gebouwd en nog in uitstekende staat.Ik was eigenlijk van plan nog verder te lopen , maar ik was zo nat en koud dat ik besloot om in Cebreiro te blijven . En de volgende dag  ben ik opnieuw in de stromende regen naar Fonfria gelopen , daar zit ik nu in een soort huiskamer te schrijven met vele anderen die het ook niet meer zagen zitten om verder te lopen . Vanavond eten we allemaal weer samen en dan morgen gaat iedereen weer op weg. Het is nog 140 km . naar Santiago .