Verder Zabaldika en verder lopen

3 september 2015 - Villatuerta, Spanje

De eerste schat van de vier zusters is hun vermogen om uitzonderlijk gastvrij en hartelijk te zijn. De tweede schat ligt in hun kerk, de 13 eeuwse San Esteban. Dat is het altaarstuk uit de 15 eeuw , zeer bijzonder en origineel polychroom .Nu weet ik wel dat niet iedereen religieuze kunst mooi vindt, maar je moet zo'n werk bekijken vanuit de gedachtegang van de mensen uit die tijd en respect hebben voor het uitzonderlijke vakmanschap van de maker.

Het eten was simpel , maar lekker en we waren samen met zeer veel nationaliteiten en iedereen was in opperbeste stemming. Lekker wijntje erbij , vooral de man uit Zuid Korea genoot daar zichtbaar van. Ik mocht nog de wenteltrap op in de kerk om de klok te luiden. Na het eten was er een bijeenkomst met de zusters . Ik moest nog naar het toilet, maar na

gedane zaken kreeg ik de deur niet meer open. Na enig gemorrel aan het slot ben ik gaan roepen , eerst zachtjes , later uit volle borst: help, help! Ik heb al met al best wel lang opgesloten gezeten, gelukkig werd ik gemist en werd ik met vereende krachten bevrijd. Je maakt wat mee !

1. André:
    3 september 2015
    Mooie verhalen, leuk om te lezen!

Succes met wandelen, vooral de berg op en dat je medewandelaars net zoveel van jouw gezelligheid genieten als ik tijdens onze wandelingetjes.
  2. Gerva:
    3 september 2015
    Nou je maakt zeker wat mee, maar met opgesloten zitten hou je toch geen rekening lijkt mij☺☺