Alto del Perdon

5 september 2015 - Los Arcos, Spanje

Op 2 september ben ik op weg gegaan naar Alto del Perdon, een vrij bekend punt op de route. Onderweg kwam ik de Spaanse Alexander tegen , die met twee honden onderweg is. Slapen doet hij in een tent ,vaak in het wild. In Spanje is men niet zo verrukt van honden, ze mogen niet in de albergues en ook niet in restaurants. Al die steenslagwegen lijken mij ook niet zo goed voor hun poten . Ik heb ook al een hond gezien met schoentjes aan. In de kerk van Zariquigui heb ik een kaarsje aangestoken , een van de kleinigheden die ik op mij genomen heb.Daarna flink klimmen naar Alto del Perdon, naar het pelgrimsmonument van plaatstaal . Ik liep op met Ulla en Ingrid , zo konden we foto's van elkaar maken. De afdaling was zwaar,  heel steil. In  het dorpje Ortega was een feest: het zag er gezellig uit. Ze zouden ook nog stieren door de straten gaan opjagen. Dat heb ik maar niet afgewacht, want daar ben ik niet zo dol op(nee, Jan Q, ik ga niet voor stieren uitrennen !) In Puente la Reina ben ik blijven overnachten in een hostel met zwembad , helaas heb ik geen zwempak bij me.

1. Marie-Josée Wolff:
    6 september 2015
    Heel veel succes, Marijke!
    Groetjes vanuit een herfstachtig Culemborg!
  2. Angela:
    6 september 2015
    Veel plezier Marijke, voorals nog lijkt het voorspoedig te gaan!
    Vind het leuk al je verhalen te lezen!
    Groetjes Angela
  3. Joan Bakrude:
    7 september 2015
    Jammer Marijke dat je niet met de stieren heb gelopen...ha ha dat had ik willen zien. Leuk om alles te lezen en je had best in een hemdje en broekkie kunnen gaan zwemmen....dat hebben we ook in de rivier in suriname gedaan.
    Geniet nog lekker en succes met het lopen. brassa.
  4. Heleen:
    8 september 2015
    Wat leuk Marijke om je verhalen te lezen. Bijzondere ontmoetingen heb je op je tocht. Dat lijkt me mooi om mee te maken. Zo te horen gaat het goed met je tocht. Houden zo! Veel succes verder. Liefs.