Nog eens La Rioja

8 september 2015 - La Torrecilla-Puntal de Navarrete, Spanje

In Viana slecht geslapen , dat gesnurk van anderen is soms een regelrechte ramp! s'Morgens bleek dat er een hele fles wasmiddel in de rugzak van de Braziliaan was gelopen, puinhoop!! Op mijn aansturen is hij met al zijn spullen onder de douche gegaan: alles in een plastic zak en dan in de volgend herberg alles laten drogen. Het was een hele consternatie ! Maar ja, wie neemt er dan ook een hele fles mee in de rugzak.

Om de buurt van Logrono kwam ik in Rioja, herkenbaar , want de weg loopt langs velden met druiven. De pluk is op sommige punten al begonnen, iedereen helpt mee, hele families , oma met een overschort aan , zoals mijn eigen moeder had in de jaren vijftig. Opa met een alpinopet op . Het is een vrolijke boel, dat wel. In Los Arcos kwam een wijnboer langs om trossen druiven bij de herberg te brengen: voor de pelgrims! In Logrono verbleef ik in de herberg , die hoort bij de Santiagokerk . Daarover later verder in het volgende verhaal.

1. Heleen:
    10 september 2015
    Hallo Marijke, jammer dat je zo'n last hebt van snurken. Je zou eens oordopjes kunnen proberen. Bij een drogist oid kun je vast wel van die zachte dopjes vinden en het neemt niet alle geluid weg, maar verzacht het wel aanmerkelijk. Liefs, Heleen
  2. Jeltje Lijnberg:
    11 september 2015
    hay, Marijke. Je bent lekker op weg hoor en zo te zien steeds mooi weer ook. Ja en druiven, niet te veel hoor, ze zijn vast bespoten.... extra papier voor onderweg en goede bosjesplaatsjes...laat je niet in de billen bijten, nou ja, zo kan het wel weer. Leuk he om allerlei mensen te ontmoeten en er contact mee te hebben. Als je zo doorloopt ben je spoedig in SdeC. Ultreya en houd vol. Je kunt het. knuf van Jeltje. Ben nog steeds druk met de oogst.